(DM) Cywilizacje
Dodane przez Khorne dnia Kwiecień 17 2012 11:41:33
W grze Duel Masters jest pięć cywilizacji. Są one ukazywane na kartach za pomocą kolorów, każda z nich ma przypisaną dla siebie jedną barwę: żółty dla światłości, czarny dla ciemności, czerwony dla ognia, zielony dla natury, i niebieski dla wody. Cywilizacje są bardzo ważne w czasie przywoływania stwora i rzucania zaklęcia. Do zapłacenia za stwora, czar, cross gear, lub fortece, musisz użyć przynajmniej jednej many tej samej cywilizacji co stwór lub czar który chcesz przywołać bądź rzucić.


Cywilizacja Światłości - wyróżnia się żółtym kolorem, a jej znak rozpoznawczy to trzy okręgi składające się z kilku mniejszych kół. Unikatowe umiejętności Światła to dodawanie kart do strefy tarcz, tapowanie innych stworów i odtapowywanie własnych, oraz dobieranie czarów ze strefy many, cmentarzyska, bądź talii. Światło ma także najlepsze Blokery, których jedynym ograniczeniem jest to, że są niezdolne do ataku gracza.

Cywilizacja Wody - wyróżnia się niebieskim kolorem, jej znak rozpoznawczy to cylinder z elektrycznym wzorem. Unikatowe umiejętności wody to dobieranie kart, podglądanie kart w strefie tarcz, dłoni, i talii przeciwnika, odsyłanie kart ze strefy bitwy i many do ręki, oraz stwory niemożliwe do zablokowania. Woda posiada również drogie stwory z niewielką siłą, zazwyczaj wymienianą na przydatny efekt. Mają drugie miejsce w najlepszym blokowaniu, posiadają blokery które mogą atakować graczy i stwory, oraz takie które nie mogą wcale atakować.

Cywilizacja Ciemności - wyróżnia się czarnym kolorem, a jej znak rozpoznawczy to czarno-biała maska z rogami. Unikatowe umiejętności ciemności to usuwanie kart z ręki, niszczenie innych stworów, "slayery", i wskrzeszanie stworów z cmentarzyska. Większość stworów Ciemności posiada samobójczy efekt, na przykład samo-zniszczenie po tym jak stwór stoczy pojedynek, lub gdy wygra go, jednak w zamian za to mają większą siłę. Są na trzecim miejscu w najlepszym blokowaniu, gdyż mają niewiele blokerów, a większość z nich ma wady i dużą moc, lub niewielką siłę w zamian za umiejętności takie jak "slayer".

Cywilizacja Ognia - wyróżnia się czerwonym kolorem, a jej znak rozpoznawczy to symbol trybu mechanizmu. Unikatowe umiejętności ognia to "speed attacker", niszczenie ograniczone limitem mocy, niszczenie many i tarcz, atakowanie odtapowanych stworów, i jeśli to możliwe atak w każdej turze. Ta Cywilizacja nie posiada blokerów.

Cywilizacja Natury - wyróżnia się zielonym kolorem, a jej znak rozpoznawczy to dwa zachodzące na siebie zygzaki. Unikatowe umiejętności natury to wzrost kart w strefie many, ograniczona mocą umiejętność "nie do zablokowania", i dobieranie stworów z talii. Początkowo ta Cywilizacja nie posiadała blokerów, jednak wraz z pojawieniem się "Feniksów" zyskali oni kilka potężnych istot tego typu.

Tęczowa Cywilizacja - wyróżnia się tęczowym kolorem, jej znak rozpoznawczy to połączenie kilku znaków innych cywilizacji. Cywilizacja Tęczowa łączy ze sobą karty dwóch lub więcej cywilizacji. Stwory, czary i ewolucje Cywilizacji Tęczowej charakteryzują się tym, że aby je przyzwać, rzucić wymagają co najmniej jednej many każdej z przedstawionych na karcie cywilizacji. Stwór Ognia i Natury taki jak np. Bombazar, Dragon of Destiny wymaga co najmniej jednej many ognia, jednej many natury, i pięć man jakiejkolwiek innej cywilizacji.